/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Begriffe

Captology Captology

Diese Seite wurde seit 18 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconDefinitionen

Persuasive Technology
Von B. J. Fogg im Buch Persuasive Technology (2002) auf Seite  5
Persuasive TechnologyBriefly stated, captology focuses on the design, research, and analysis of interactive computing products created for the purpose of changing people's attitudes or behaviors. It describes the area where technology and persuasion overlap.
im Buch Persuasive Technology (2002) auf Seite  5

iconBemerkungen

Persuasive TechnologyIn my view, it will become important for most people designing end-user computingproducts to understand howprinciples of motivation and influence can be designed into Interactive experiences with Computers. As end-user computing matures, understanding captology may become as important as understanding usability.
Von Eva Stolpmann, Peter Brichzin im Buch Persuasive Technology (2002)
Persuasive TechnologyWhen it comes to persuasion, computers not only have an advantage over traditional media. They also have six distinct advantages over human persuaders. Specifically, they can do the following:
  1. Be more persistent than human beings
  2. Offer greater anonymity
  3. Manage huge volumes of data
  4. Use many modalities to influence
  5. Scale easily
  6. Go where humans cannot go or may not be welcome
Von B. J. Fogg im Buch Persuasive Technology (2002) auf Seite  7
Persuasive Technology"Captologv" is the term that B.J. coined to capture the domain of research, design, and applications of persuasive Computers. It is an acronym for computers as persuasive technologies. I predict it soon will be coin of the realm for all those interested in how Interactive technologies can operate to change opinions, attitudes, and values and to affect the behavior of people—in short, for understanding how these new machines can change old minds in specific, predictable ways.
Von Philip G. Zimbardo im Buch Persuasive Technology (2002) im Text Foreword

iconVerwandte Objeke

icon
Verwandte Begriffe
(co-word occurance)

iconRelevante Personen

iconHäufig erwähnende Personen

iconHäufig co-zitierte Personen

iconStatistisches Begriffsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung derjenigen Begriffe, die häufig gleichzeitig mit dem Hauptbegriff erwähnt werden (Cozitation).

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconExterne Links

Auf dem WWW Stanford Persuasive Technology Lab: The Stanford Persuasive Technology Lab creates insight into how computing products — from websites to mobile phone software — can be designed to change what people believe and what they do. ( WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.