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Beats Biblionetz - Begriffe

Computational Thinking Pattern Analysis

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iconBiblioMap Dies ist der Versuch, gewisse Zusammenhänge im Biblionetz graphisch darzustellen. Könnte noch besser werden, aber immerhin ein Anfang!

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iconDefinitionen

Alexander RepenningTechnically speaking, the Computational Thinking Pattern Analysis is designed to evaluate the semantic meaning of a submitted game/simulation to the Arcade. A technique based on Latent Semantic Analysis (Landauer, 1998) is applied to CTPA to analyze a given submission in terms of computational thinking patterns. CTPA compares a given game/simulation with nine pre-defined canonical computational thinking patterns: cursor control, generation, absorption, collision, transportation, push, pull, diffusion, and hill climbing.
Von Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna im Text Computational Thinking Patterns (2011)

iconBemerkungen

Die Definition hinter der Computational Thinking Pattern Analysis scheint mir sehr stark auf die Simulation von physikalischen Modellen beschränkt zu sein pull, push, transport, cllision, absorption, generation etc.). Damit deckt sie aus meiner Sicht nur einen Teil von "computational thinking" ab.
erfasst im Biblionetz am 25.05.2016
Alexander RepenningThe specific nature of the units of transfer in CTPA, namely the Computational Thinking Patterns, and the fact that we can identify and analyze them make it possible to begin to show that transfer is actually happening. This makes CTPA unique tool in that it is among the first tools that are able to automatically compute Computational Thinking, measure learning outcomes, and provide initial indicators of transfer in student-created artifacts.
Von Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna im Text Computational Thinking Patterns (2011)
Alexander RepenningThe really intriguing aspect of the Computational Thinking Pattern Analysis lies within the idea that Computational Thinking Patterns are common, shared elements between games and other STEM disciplines and that are identifiable and measurable. If students can build games using Computational Thinking Patterns, it might be possible that they can apply these same patterns to the implementation of science simulations that use those patterns. And if we can measure these patterns in the resulting artifacts, we can begin to show transfer of skills between domains. The patterns a student uses to implement games can be almost identical to the patterns they would use to implement an analogous science simulation. The only difference is that the agents who perform this interaction have changed.
Von Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna im Text Computational Thinking Patterns (2011)

iconVerwandte Objeke

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Verwandte Begriffe
(co-word occurance)

iconHäufig co-zitierte Personen

Vicki E. Bennett Vicki E.
Bennett
Andri Ioannidou Andri
Ioannidou
Kyu Han Koh Kyu Han
Koh
Alexander Repenning Alexander
Repenning
Ashok R. Basawapatna Ashok R.
Basawapatna
David Webb David
Webb

iconStatistisches Begriffsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung derjenigen Begriffe, die häufig gleichzeitig mit dem Hauptbegriff erwähnt werden (Cozitation).

iconZitationsgraph

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iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

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