The Growth of Scientific KnowledgeZu finden in: Mapping Scientific Frontiers (Seite 1 bis 38), 2003
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This is a book about mapping scientific frontiers. We hear of a body of knowledge, research fronts, and scientific frontiers. Scientific frontiers are where one would expect to find not only the cutting-edge knowledge and technology of humans, but also unsolved mysteries, controversies, battles and debates, and revolutions. For example, a bimonthly newsletter Scientific Frontiers 1 digests scientific reports of scientific anomalies: observations and facts that do not quite fit into prevailing scientific theories. This is where the unknown manifests itself in all sorts of ways. The questions addressed in this book concern the dynamics of scientific frontiers and ways that may enable us to understand better the science in the making. In this book, we will take you through our quest to visualize the growth of scientific knowledge. This is not a technical tutorial; instead, the focus is on principles of visual thinking and the ways that may vividly reveal the dynamics of scientific frontiers.
im Buch Mapping Scientific Frontiers (2003) im Text The Growth of Scientific Knowledge Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software, Figur und Grund |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Growth of Scientific Knowledge: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 7257 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Kapitel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.