Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Peer interaction may be a useful strategy for having students express their knowledge and get personalized feedback in large classes. In this paper we look at how a CoWeb – an unstructured collaboration space – was used to support a large college design class. Although the CoWeb was used for several purposes, we focus specifically on how it was used to support class discussions. We start with why we feel CoWeb discussions, and more generally online peer interaction, may be useful in light of our pedagogical goals. We then analyze the structure of the discussions and how students perceived them, and discuss how the online environment may have influenced behavior. From this analysis, we conclude the CoWeb was effective in helping students think about open-ended issues through online peer interaction. However, we also conclude that providing some structure might help online discussions appear more coherent and productive.
Von David Craig, Saif ul-Haq, Sabir Khan, Craig Zimring, Colleen Kehoe, Jochen Rick, Mark Guzdial im Text Using An Unstructured Collaboration Tool to Support Peer Interaction in Large College Classes (2000) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sharon Clark , Mary Cossarin , Mark Guzdial , Clayton Kerce , Pete Ludovice , Eric Lyons , Tom Morley , Matthew Realff , Jeremy Roschelle , Jim Rudolph , Linda Schwartz , Katherine Sukel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CoWeb (Collaborative Website)Collaborative Website , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | swiki |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Recognizing and Supporting Roles in CSCW (Mark Guzdial, Jochen Rick, Bolot Kerimbaev) (2000)
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1 (2006)
- Situating CoWeb - A scholarship of application (Mark Guzdial, Jochen Rick) (2006)
Volltext dieses Dokuments
Using An Unstructured Collaboration Tool to Support Peer Interaction in Large College Classes: Artikel als Volltext (: , 84 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.