/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects

Carl Kennard
Zu finden in: EdMedia 2008, 2008 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

EdMedia 2008This study examines the different ways male and female postgraduate students use wiki technology during online collaborative projects. A European Masters in Interactive Multimedia course module was examined based on the activity of two separate cohorts over successive years. The investigation found females make greater use of wikis than males by looking at the amount of edits made to the wiki pages. Conclusions are drawn on these findings and avenues for further study suggested.
Von Carl Kennard im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects
EdMedia 2008This paper focuses on differences in male and female student participation rates during collaborative wiki-based group projects and how this could affect the technology’s educational use. It examines volume of student participation in the wiki based on gender. Other studies researching the use of social software such as forums and blogs will be addressed to see how their findings relate to the use of wikis. To achieve its aims the study examines wikis used to deliver a part-time postgraduate course to students based in a number of different European countries, English being the common language.
Von Carl Kennard im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Catherine Frété , Seymour Papert , Daniel Schneider , Paraskevi Synteta

Begriffe
KB IB clear
GenderGender , Konstruktivismusconstructivism , Multimediamultimedia , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8 3374785882
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local  Community, Content and Collaboration Management Systems in Education Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Catherine Frété, Daniel Schneider, Paraskevi Synteta) 1, 14, 6, 15, 10, 5, 4, 3, 2, 6, 6, 9 31692280
2004 Conception and implementation of rich pedagogical scenarios through collaborative portal sites (Daniel Schneider) 4000

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 51 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.