A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patternsFrancis Brouns, Rob Koper, Jocelyn Manderveld, Jan van Bruggen, Peter Sloep, Peter van Rosmalen, Colin Tattersall, Hubert Vogten
Erstpublikation in: Journal of Interactive Media in Education (Advances in Learning Design. Special Issue, eds. Colin Tattersall, Rob Koper), 2005/03
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
One way to develop effective online courses is the use of learning design patterns, since patterns capture successful solutions. Pedagogical patterns are commonly created by human cognitive processing in "writer's workshops". We explore two ideas; first whether IMS Learning Design is suitable for detecting patterns in existing courses and secondly whether the use of inductive analyses is a suitable approach. We expect patterns to occur in the method section of a learning design, because here the process of teaching and learning is defined. We provide some suggestions for inductive techniques that could be applied to existing learning designs in order to detect patterns and discuss how the patterns could be used to create new learning designs. None of the suggested approaches are validated yet, but are intended as input for the ongoing discussion on patterns.
Von Francis Brouns, Rob Koper, Jocelyn Manderveld, Jan van Bruggen, Peter Sloep, Peter van Rosmalen, Colin Tattersall, Hubert Vogten im Text A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Christopher Alexander | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | IMS LD , patternpattern , XML | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Investigations of E-Learning Patterns - Context Factors, Problems and Solutions (Christian Kohls, Joachim Wedekind) (2011)
Volltext dieses Dokuments
A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns: Artikel als Volltext (: , 87 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.