Patterns, designs and activitiesunifying descriptions of learning structures
Patrick McAndrew, Peter Goodyear, James Dalziel
Erstpublikation in: Journal of Interactive Media in Education 2005 (03)
|
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we examine emerging ways to describe and structure
learning material, learning tasks and learning situations. In particular, we
consider three different approaches, looking at common issues and differences
in emphasis. The approaches are: learning patterns [1], inspired by the
architectural patterns of Alexander [2]; learning design, as described in the IMS
Learning Design specification [3], which itself draws on Educational Modelling
Language developed at the Open University of the Netherlands; and, learning
activities as used in the Learning Activity Management System [4].
Von Patrick McAndrew, Peter Goodyear, James Dalziel im Text Patterns, designs and activities Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Christopher Alexander , James Dalziel , Erich Gamma , Richard Helm , Sara Ishikawa , Ralph Johnson , Murray Silverstein , John Vlissides , David A. Wiley , Terry Winograd | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | IMS LD , LAMS , Lernenlearning , patternpattern | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Investigations of E-Learning Patterns - Context Factors, Problems and Solutions (Christian Kohls, Joachim Wedekind) (2011)
Volltext dieses Dokuments
Patterns, designs and activities: Artikel als Volltext (: , 380 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.