Promoting academic literacy with technologysuccessful laptop programs in K-12 schools
Erstpublikation in: System 32 (2004) 525-537
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
One of the main challenges that US schools face in educating English language learners is
developing their academic literacy. This paper presents case studies of two K-12 schools that
successfully employ high-technology environments, including laptop computers for each stu-
dent, toward the development of English language learners academic language proficiency
and academic literacy. In the first school, Latino fourth-grade students use laptops and other
new technologies for a wide variety of pre- and post-reading tasks as part of their effort to
transition from learning to read to reading to learn. In the second school, diverse immigrant
and refugee students at the middle school level combine technology use with Expeditionary
Learning to carry out community projects leading to the development of sophisticated prod-
ucts. In both schools, technology is used to engage students in cognitively demanding activity,
motivate independent reading, and provide scaffolding for language development, while the
researchers also made use of technology to document learning processes and outcomes. Taken
together, the schools offer valuable lessons for utilization of technology to promote academic
literacy among culturally and linguistically diverse students.
Von Mark Warschauer, David Grant, Gabriel Del Real, Michele Rousseau im Text Promoting academic literacy with technology (2004) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Bob Johnstone | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS) , Notebooklaptop , Notebooks an Schulennotebooks in schools , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Schuleschool , WebQuest | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives - A Research Synthesis (William R. Penuel) (2006)
- Ubiquitous Computing in K-12 Classrooms - A Systematic Review (Edward C. Bethel, Robert M. Bernard, Philip C. Abrami, Anne C. Wade) (2008)
- New Technology and Digital Worlds - Analyzing Evidence of Equity in Access, Use, and Outcomes (2010)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.