Learning and Environments of Learning in Conditions of Provisionality
Gunther Kress
Zu finden in: Medienbildung in neuen Kulturräumen, 2009
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Contemporary social conditions in Anglophone and Western European societies are markedly different to those of some four decades
ago. Stability - even though that had only ever been relative - has given way to instability; homogeneity has given way to
often radical diversity; permanence has given way to provisionality, a condition in which crucial characteristics of the environments
of communication may vary from one moment to the next. Attempts to answer the questions ‘why?’ and ‘why now?’ have to look
at the many factors, distinct yet everywhere connected, which still are sweeping the world. The short-hand term ‘globalization’
gathers up some of these: conditions which make it usual for the characteristics of one place to be present and active in
another, economically, culturally, technologically. In the contestation of (features of) local practices, forms and traditions
with those from outside, both are transformed, in ways dependent on dispositions of power in the local site. The results in
any one environment are social, cultural and semiotic instability and provisionality.
Von Gunther Kress im Buch Medienbildung in neuen Kulturräumen (2009) im Text Learning and Environments of Learning in Conditions of Provisionality 1 Erwähnungen
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.