Boys are like girls: same but differentInsights in the gender digital divide
Luca Botturi, Chiara Bramani
Zu finden in: red-conference (Seite 52 bis 68), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper explores the differences between boys and girls in approaching digital technologies
(Information and Communication Technologies, ICT) in Ticino, with a particular focus on the potential uptake of a study or professional career in ICT.
Von Luca Botturi, Chiara Bramani im Konferenz-Band red-conference (2011) im Text Boys are like girls: same but different This paper, developed as part of a European project, explores the differences between boys and girls in
approaching ICT in Ticino, with a particular focus on the potential uptake of a study or professional career
in ICT. After a focus group with teachers and interviews with women who had a career in ICT, the study
involved 539 students in high school through a survey which collected both quantitative and qualitative
data. The results indicate that there are no big gender differences when it comes to ICT use and
perception. Small differences are found in the perception of the gender digital divide, while relevant
differences concern the view and values attached to a future professional career.
Von Luca Botturi, Chiara Bramani im Konferenz-Band red-conference (2011) im Text Boys are like girls: same but different Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marc Prensky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | digital dividedigital divide , EuropaEurope , GenderGender , ICTICT , Kinderchildren , Knabenboy , LehrerInteacher , Mädchengirl , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.