New Literacies for the Knowledge SocietyDavid Mioduser, Rafi Nachmias, Alona Forkosh-Baruch
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 23 bis 42), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The notion of literacy evolved over time from being strictly focused on the realm of reading/writing skills, to embracing the comprehensive set of skills needed by individuals to learn, work, socially interact and cope with the needs of everyday life. Literacies are cultural constructs, closely tied to the technologies both affording and demanding their evolvement. In the "knowledge society", the widespread impact of advanced Information and Communication technologies (ICT) on the lives of individuals and societies, arouses the need to revise current perspectives on literacy and to identify and define new relevant literacies. In this chapter, seven such literacies will be defined and discussed, concerning multimodal information processing, navigating the infospace, interpersonal communication, visual-literacy, hyper-literacy (hyperacy), personal information management (PIM), and coping with complexity.
Von David Mioduser, Rafi Nachmias, Alona Forkosh-Baruch im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text New Literacies for the Knowledge Society Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs - Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) (Robin Schmidt) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
New Literacies for the Knowledge Society: Artikel als Volltext (: , 158 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.