An Instructional Model That Exploits Pervasive ComputingZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 849 bis 860), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
For computing to have a significant impact on teaching and learning, it is clear that each and every child needs to have a computing device for their own personal use 24/7. In our chapter we predict that a disruption will occur in the near term and that cellular phone technology will be used in primary and secondary education as the primary personal computing device, in addition to its use as a voice communication tool. In preparation for this disruption, we describe how a virtual learning environment (VLE), running on a mobile computer, can be used to effectively support a project-based learning (PBL) pedagogy. While this disruption is more likely to take place in developed nations first, given the already considerable penetration of cellular technology amongst youth, there are indications that dramatic change is also occurring already in developing nations.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text An Instructional Model That Exploits Pervasive Computing Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tom H. Brown , Clayton Christensen , Geoffrey A. Moore | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Kinderchildren , Lernenlearning , Mobiltelefonmobile phone , Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , problem-based learningproblem-based learning , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Eltern, Handyverbot in der Schule, iPhone, LehrerIn, Notebooks an Schulen, Projektschule Goldau, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
An Instructional Model That Exploits Pervasive Computing: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 3002 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.