Integrating Information and Communication Technology in Teaching and Learning
Zu finden in: Students, Computers and Learning, 2015
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter discusses how education systems and schools are integrating
information and communication technology (ICT) into students’ learning
experiences, and examines trends since 2009. It provides an overview of
country differences in schools’ ICT resources and how these are related to
computer use; and it shows how the use of ICT in school not only depends
on its availability, but on policies related to teachers and curricula.
Von Klappentext im Buch Students, Computers and Learning (2015) im Text Integrating Information and Communication Technology in Teaching and Learning This chapter investigates how education systems and schools are integrating ICT into students’
learning experiences, and examines changes since 2009. It provides an overview of country
differences in schools’ ICT resources and how these are related to computer use. It shows that
the use of ICT clearly depends on the availability of adequate infrastructure – equipping schools
with more and better ICT resources – but is also related to the wider context shaped by teacher
and curricular policies.
Von Klappentext im Buch Students, Computers and Learning (2015) im Text Integrating Information and Communication Technology in Teaching and Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Francisco Benavides , Hanna Dumont , Sara Hennessy , David Istance , Laura London | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Gruppenarbeitgroup work , ICTICT , Lernenlearning , PISA 2012 , PISA-StudienPISA studies , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.