Mobile-Assisted Language Learning in China´s College English EducationThe Reality and Research
Zhuo Wang, Yang Cui
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 335 bis 349), 2016
|
|
Zusammenfassungen
Due to the increased college enrollments in China in recent years, today´s college English teachers are facing more challenges than ever. Influenced by the traditional Chinese culture, mainly Confucian, current college English classes in China are often critiqued for their teacher-centered approach, the lack of student autonomy, as well as detachment from realistic social purposes. The use of mobile technologies in language acquisition has been explored by many researchers around the world, and has the potential to spark positive changes in China´s college English education, including enhanced teacher competencies, increased learner autonomy, and improved teacher-student interaction. This paper provides an overview of existing research and practices about mobile-assisted language learning in China´s college English education, and proposes that certain elements should be in place to ensure its successful integration.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , China , Edmodo , Lernenlearning , Sprachelanguage , Sprachenlernenlanguage learning |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Fremdsprache, Fremdsprachenlernen, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Mobile-Assisted Language Learning in China´s College English Education: The Reality and Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 160 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.