Leveraging Narrative Interactivity to Foster Computer Science IdentitiesPhilip Sheridan Buffum
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 247 bis 248), 2015
|
|
Zusammenfassungen
There is growing recognition in the computer science education research community that supporting students in identity formation for computer science is an essential step toward broadening participation in computing. Because students begin establishing their career aspiration identity at an early age, research into computing identity formation in K-8 education is particularly important. Research suggests that narrative-centered learning environments hold great promise for fostering identity formation. My proposed dissertation research focuses on bringing narrative-centered learning environment technology to bear on supporting computer science learners in middle school. I am particularly interested in how we can make these learning environments more equitable for all learners, especially for underrepresented students.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Leveraging Narrative Interactivity to Foster Computer Science Identities: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 637 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.