Undergraduate conceptions of the field of computer scienceMichael Hewner
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 107 bis 114), 2013
|
|
Zusammenfassungen
Students come to CS from a variety of backgrounds and with a variety of preconceptions. Some initially select CS with a very vague idea of the field they are majoring in. In this paper, I describe CS undergraduates' view of the field of Computer Science. The approach was qualitative and cognitive: I studied what students think CS is and how students reasoned about their courses and curriculum. Through the use of grounded theory in 37 qualitative interviews with students and student advisors, I extracted three different conceptions about CS found in undergraduate CS majors using Grounded Theory. Overall, students had reasonable views of CS at a high level but lacked specifics. Students had difficulty describing subfields of CS or anticipating the content of courses they selected.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- 55. Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts - Computer Science on the Schoolyard (Nils Pancratz, Ira Diethelm)
- Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt - 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ira Diethelm) (2017)
- Das Konzept Nature of Computer Science (Yannick Schneider, Andreas Mühling)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- Computing Education Theories - What Are They and How Are They Used? (Lauri Malmi, Judy Sheard, Päivi Kinnunen, Simon, Jane Sinclair) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Undergraduate conceptions of the field of computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 445 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.