Self-explaining from video recordings as a methodology for learning programmingViviane Cristina Oliveira Aureliano
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 139 bis 140), 2014
|
|
Zusammenfassungen
The literature has shown that novice learners have several difficulties in acquiring programming skills. As a way to overcome these difficulties, novice learners should be guided in the process of studying the programming process. One evidence-based practice for improving student learning by guiding them while they are studying from instructional material is through the use of self-explanations. Videos have been proposed as an ideal instructional material for presenting the dynamics of programming to novices. In this context, my research proposes that novices should be guided in the process of studying videos by means of self-explanation. In order to evaluate the benefits of using this methodology, two studies will be realised as part of the research.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Programmieren ist schwierig |
Begriffe KB IB clear | Programmierenprogramming |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Self-explaining from video recordings as a methodology for learning programming: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 423 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.