Learning in the Age of DistractionKarl Bernard Sebire, Sue Gregory, Michelle Bannister-Tyrrell
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
Ubiquitous technology permeates the way adolescents learn and interact in the digital age. This research (in progress) uses mixed methods to determine under which conditions Australian secondary school students perform best on comprehension tests, when faced with varying levels of digital distraction. The quasi-experimental design exposed students to three levels of digital distraction and three subsequent comprehension tests were administered to determine their understanding and recall of the lesson content delivered. Semi-structured interviews were conducted with students, teachers and parents to provide an insight into the perceived efficacy and value of ICT for learning, from the perspective of various stakeholders. Initial findings suggest that unmoderated (or unsupervised) technology use hinders lesson comprehension; however, controlled technology use is similar to traditional methods of note taking. Further research is required to understand how students’ ability to self-regulate and focus, in the face of ICT distraction, impacts learning.
Von Karl Bernard Sebire, Sue Gregory, Michelle Bannister-Tyrrell im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Learning in the Age of Distraction Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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Learning in the Age of Distraction: Volltext als PDF (: , 141 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.