Data, reductionism and the problems of assessing young childrenAlice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Zu finden in: The Datafication of Primary and Early Years Education, 2017
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Zusammenfassungen
This chapter examines the ways in which data collection processes simplify and abstract complex phenomena into numbers, a process of reduction. It then explores this reduction by examining the effects and impacts of Baseline Assessment's use of simplified data in primary schools. The chapter considers the problematic nature of such reduction, and the problems of accuracy it creates. It explains the negation of English as an additional language (EAL) children's competencies in their first language through the assessment; the further narrowing of the curriculum; and the problem of assessing children of different ages. Baseline Assessment's hyper-positive scientific paradigm required the production of a single number, and that the three Baseline Assessment providers had to construct binary 'yes' or 'no' responses to a series of statements. The chapter reviews the issue of age more generally, and the emotional impact of attempts to collect data about 'development' with young children.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text Data, reductionism and the problems of assessing young children Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , datafication in education , Kinderchildren , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, datafication, Eltern, LehrerIn, Lehrplan 21, Lernen, Schweiz, Unterricht |
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Data, reductionism and the problems of assessing young children: Artikel als Volltext (: , 87 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.