Reconsidering data in learning analyticsopportunities for critical research using a documentation studies framework
Kyle M. L. Jones, Chase McCoy
Zu finden in: The Datafication of Education, 2019
|
|
Zusammenfassungen
In this article, we argue that the contributions of documentation studies
can provide a useful framework for analyzing the datafication of
students due to emerging learning analytics (LA) practices. Specifically,
the concepts of individuals being ‘made into’ data and how that data is
‘considered as’ can help to frame vital questions concerning the use of
student data in LA. More specifically, approaches informed by
documentation studies will enable researchers to address the
sociotechnical processes underlying how students are constructed into
data, and ways data about students are considered and understood. We
draw on these concepts to identify and describe three areas for future
research in LA. With the description of each area, we provide a brief
analysis of current practices in American higher education, highlighting
how documentation studies enables deeper analytical digging.
Von Kyle M. L. Jones, Chase McCoy im Buch The Datafication of Education (2019) im Text Reconsidering data in learning analytics Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Rob Kitchin , Bruno Latour , Steve Woolgar | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | datafication , datafication in education , Datendata , Hochschulehigher education institution , learning analyticslearning analytics , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Universität |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Learning Analytics und Big Data in der Bildung - Zur notwendigen Entwicklung eines datenpolitischen Alternativprogramms (Sigrid Hartong) (2019)
- Critical Data Literacies - Rethinking Data and Everyday Life (Luci Pangrazio, Neil Selwyn) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Reconsidering data in learning analytics: Artikel als Volltext (: , 1045 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.