/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How Interactives Can Change Learnability of Science Concepts for Young Children – Re-positioning Them as Learners ‘Who Can and Did’

A Decision Support Tool
Cheryl Jakab, Christine Redman
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis paper explores what young children can and will ‘say and do’ when positively positioned to think with scientific concepts using ICT interactives. The progress with meaning-making of three young children (7, 9 and 12 years old) when playing a game is tracked and analysed. How these children were positively positioned with the concepts and what this afforded them in the setting are outlined. Analysis of their ‘sayings and doings’, using affordances and positioning theory, details their progress in meaning-making with the offered chemistry concepts. What each child did with the three levels of thinking of chemistry (macro/sub-micro/symbolic), was tracked. Three chemical thinking storylines are described to highlight that exploring molecular and chemical symbolic thinking can lead young children to engage with more scientifically sophisticated thinking and is of interest to them. Many scientifically relevant questions were raised while ‘playing’ with the interactive. The game directed their attention to the chemistry concepts and led to meaning-making opportunities. This examination provides insights into how suitable interactives can offer, direct and help structure early ‘knowing of’ scientific concepts by positively positioning learners with the concepts. Implications for restructuring early learning opportunities with central concepts using ICT are proposed.
Von Cheryl Jakab, Christine Redman im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text How Interactives Can Change Learnability of Science Concepts for Young Children – Re-positioning Them as Learners ‘Who Can and Did’

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Seymour Papert , Sherry Turkle
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10 128 47 10 1569
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 1, 4, 4, 4, 9, 8, 2, 3, 5, 11, 1, 6 29 29 6 637

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.