/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Turn off your camera and turn on your privacy

Cristobal Cobo, Pablo Rivera Vargas
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Learning to Live with DataficationThe COVID-19 outbreak activated an explosive use of digital technologies to enable remote learning, making Zoom (the global video conference provider) one of the most popular educational technologies. Globally, Zoom has faced several concerns to do with privacy, encryption and unauthorised calls. This study explores how different South American countries govern the use of commercial platforms in education systems and to what extent they alert their citizens from the potential risks. The analysis focused on public education institutions from eight countries (Argentina, Brazil, Colombia, Chile, Ecuador, Paraguay, Peru, and Uruguay) and how they reacted (or not) to protect student and teacher privacy at the beginning of the pandemic in 2020. The questions of this ethnographic study were: How public institutions of South America reacted when the privacy risks of Zoom were made known? Where did they put their emphasis? What lessons can be learned? This chapter is of special interest for education policy makers interested in understanding the opportunities of digital technologies but also the unintended consequences. This study underscores the necessity to revise and adjust the current regulations and the importance of transforming the existing institutional capacities to effectively execute digital governance.
Von Cristobal Cobo, Pablo Rivera Vargas im Buch Learning to Live with Datafication (2022) im Text Turn off your camera and turn on your privacy

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Andreas Breiter , Nir Eyal , Juliane Jarke , Nelli Piattoeva , Edward Snowden , Ben Williamson

Begriffe
KB IB clear
Digitalisierung , Lernenlearning , Privatsphäreprivacy , Unterricht , Video-KonferenzVideo-Konferenz , Zoom
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 local  Hooked (Nir Eyal) 2, 4, 2, 3, 1, 5, 40, 3, 8, 7, 2, 1 18341331
2019 local  Permanent Record (Edward Snowden) 4, 7, 2, 2, 5, 3, 4, 9, 4, 2, 2, 1 3451403
2019 The Datafication of Education (Juliane Jarke, Andreas Breiter) 2, 4, 2, 2, 7, 6, 1, 7, 19, 4, 1, 7 35847497
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2019 local web  Objectivity as standardization in data-scientific education policy, technology and governance (Ben Williamson, Nelli Piattoeva) 6, 1, 2, 8, 4, 5, 2, 4, 5, 7, 3, 3 3113237

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, LehrerIn, Schule

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.