Zusammenfassungen
Night trains have the potential to reduce EU greenhouse gas emissions by 3%.
According to opinion polls, 7 out of 10 Europeans would be willing to take the night train instead of the plane if the offer seemed reasonable to them. Back-on-Track, a European network of night train initiatives, has used this as a basis to examine air passenger numbers in the EU in 2019 to see which air connections could be replaced by night train connections. Distances up to 1500 km as well as distances up to 3000 km were considered with different scenarios. Overall, up to 32 % of passengers could switch to night trains if there were an attractive offer. This would reduce emissions from air traffic by 26 %. In order to create such an offer, up to 2500 more night trains would be required, as well as a considerable improvement in the framework conditions, in particular a reduction in track access charges.
Bemerkungen
Ich bin nicht sicher, ob die Transportkapazität eines Nachtzuges im Vergleich zu einem Tageszug wirklich 80% beträgt.
Dieser Text erwähnt ...
Volltext dieses Dokuments
The Global Warming Reduction Potential of Night Trains: Artikel als Volltext (: , 5527 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.