Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ BeliefsEnrico Nardelli, Isabella Corradini
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 53 bis 67), 2019
|
|
Zusammenfassungen
This paper describes the outcomes of a multi-year large-scale study on Informatics education in school, involving an average of 3,600 teachers per school year of all school levels. The study has been conducted in Italy, where - generally speaking - there is no compulsory informatics education in school. Teachers have voluntarily enrolled in the “Programma il Futuro” project, running since 2014, and have taught short introductory courses in Informatics. Answering - anonymously - to monitoring questionnaires, they have indicated whether girls or boys were more interested in Informatics activities and whether girls or boys were more effective.
Von Enrico Nardelli, Isabella Corradini im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ Beliefs Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | William Aspray , Tim Bell , Lieve Van den Brande , Stephanie Carretero , J. McGrath Cohoon , Isabella Corradini , Caitlin Duncan , Allan Fisher , Anna Beata Kwiatkowska , Michael Lodi , Jane Margolis , Enrico Nardelli , Yves Punie , The Royal Society , Maciej M. Syslo , Steve Tanimoto , Roli Varma , Riina Vuorikari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Der Frauenanteil in der Informatik ist klein. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ItalienItaly , LehrerInteacher , Mädchengirl , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Knaben, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ Beliefs: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1100 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.