Computer Science Problem Solving in the Escape Game “Room-X”Alexander Hacke
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 281 bis 292), 2019
|
|
Zusammenfassungen
Problem solving is a key element of computer science. It is also a research topic within computer science education examining topics like processes, tasks and attitudes with regard to computer scientific approaches and contents. Our computer science escape game “Room-X” offers learners an insight into computer science and enables them to practice problem solving in an attractive and motivating environment. From a research perspective, Room-X allows us to observe learners of computer science while solving problems and to analyze their strategies involved. Video analyses are used to analyze behavioral patterns and to draw conclusions in order to promote problem solving skills in computer science and to further develop Room-X.
Von Alexander Hacke im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Computer Science Problem Solving in the Escape Game “Room-X” Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Computer Science Problem Solving in the Escape Game “Room-X”: Artikel als Volltext @ Springer (: , 226 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.