Transforming Primary Mathematics |
![]() |

Zusammenfassungen

Under-pinned by findings from the largest research programme into primary mathematics funded in recent years, Transforming Primary Mathematics offers a clear, practical approach to implementing fundamental change in curriculum, classroom environment and teaching styles. It offers an inspiring, sometimes controversial, and often unconventional look at the subject of mathematics, by:
- Endorsing the use of a ‘new mathematics’ – one based on problem solving, modelling and inquiry, not on abstract rules, memorising, and regurgitation
- Arguing that there is more to maths teaching than ‘death by a thousand worksheets’
- Challenging norms, such as the practice of sorting children into sets based on their perceived mathematical ability
- Advocating an environment where teachers are encouraged to take risks
- Looking at how best to prepare learners for an unknown future
- Encouraging reflection on teachers’ own beliefs and values about mathematics.
- Transforming Primary Mathematics is for all primary school teachers who want to make mathematics welcoming, engaging, inclusive and successful.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Lehrplan 21, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches 
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Transforming Primary Mathematics | D | - | - | 0 | 0415607019 | ![]() |
![]() |
![]() |
|||
Transforming Primary Mathematics | E | - | - | 0 | 0415607027 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.