Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented ClassroomsFuture Proofing Education
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this book we outline an optimistic, aspirational and unashamedly ambitious agenda for schooling. We make cautious use of the concept of "˜future proofing" to signal the commitment of the various authors to re-thinking the purposes, content and processes of schooling with a view to ensuring that all children, from all backgrounds are prepared by their education to make a positive contribution to the futures that are ahead of them. The book focuses on issues relating to technology and social justice to re-examine the traditional relationship between schools and technology, between schools and diverse learners, and between schools, children and knowledge. Drawing from examples from around the world, the book explores practical ways that diverse schools have worked to celebrate diverse understandings of what it means to be a learner, a citizen, a worker in these changed and changing times and the ways different technologies can support this agenda.
Von Klappentext im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) Kapitel
- 1. Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures-Oriented Classrooms (Seite 3 - 14) (Leonie Rowan)
- 2. Schools and Computers: Tales of a Digital Romance (Seite 15 - 28) (Chris Bigum)
- 3. Edges, Exponentials and Education - Disenthralling the Digital (Seite 29 - 43) (Chris Bigum)
- 4. Educated Hope, Modest Ambition and School-Based Equity Reforms - Possibilities and Perspectives for Change (Seite 45 - 63) (Leonie Rowan)
- 5. Things That Matter: Student Engagement and Technologies in Knowledge-Producing Schools (Seite 67 - 83) (Carmel McGrath, Leonie Rowan)
- 6. Empowering Students as Knowledge Builders (Seite 85 - 103) (Jan van Aalst, Carol K. K. Chan)
- 7. Changing Spaces, Changing Places (Seite 105 - 114) (Helena Gillespie, Rob Walker)
- 8. Teaching and Learning: Tales from the Ampersand (Seite 115 - 137) (Pam Hook)
- 9. Scissors, Papers Rock: Old-World Technologies for Future-Proofing Pedagogy - Re-engaging Students in Mathematics Classrooms (Seite 139 - 158) (Margaret Marshman, Peter Grootenboer)
- 10. Swimming Between the Flags - The Pictures of the Floating World Project (Seite 159 - 170) (Craig Smith)
- 11. Whose Educational Futures? Widening the Debates (Seite 171 - 189) (Mary Ulicsak, Keri Facer)
- 12. Feedback Clickers in Plenary Lectures - A New Tool for Formative Assessment? (Seite 191 - 216) (Rune Krumsvik)
- 13. Imagining Futures (Seite 217 - 225) (Leonie Rowan)
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Allan Collins , Larry Cuban , Elizabeth Eisenstein , Richard Halverson , Matthew J. Koehler , Ray Kurzweil , Punya Mishra , L. J. Perelman , E. M Rogers | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Classroom response systemClassroom response system , Feedback (Rückmeldung)Feedback , Hochschulehigher education institution , Interaktivitätinteractivity , Kinderchildren , Mathematikmathematics , ökonomisches Kapital , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Schuleschool , Technologietechnology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Lernen, Universität, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Edges, Exponentials and Education: Disenthralling the Digital: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 207 kByte; : 2020-11-28) | |
Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures-Oriented Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 158 kByte; : 2020-11-28) | |
Schools and Computers: Tales of a Digital Romance: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 180 kByte; : 2020-11-28) | |
Scissors, Papers Rock: Old-World Technologies for Future-Proofing Pedagogy. Re-engaging Students in Mathematics Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 365 kByte; : 2020-11-28) | |
Changing Spaces, Changing Places: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 151 kByte; : 2020-11-28) | |
Empowering Students as Knowledge Builders: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 308 kByte; : 2020-11-28) | |
Teaching and Learning: Tales from the Ampersand: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 923 kByte; : 2020-11-28) | |
Educated Hope, Modest Ambition and School-Based Equity Reforms: Possibilities and Perspectives for Change: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 188 kByte; : 2020-11-28) | |
Things That Matter: Student Engagement and Technologies in Knowledge-Producing Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 188 kByte; : 2020-11-28) | |
Feedback Clickers in Plenary Lectures: A New Tool for Formative Assessment?: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 699 kByte; : 2020-11-28) | |
Imagining Futures: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 128 kByte; : 2020-11-28) | |
Swimming Between the Flags: The Pictures of the Floating World Project: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 163 kByte; : 2020-11-28) | |
Whose Educational Futures? Widening the Debates: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 347 kByte; : 2020-11-28) | |
Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms: Gesamtes Buch als Volltext (: , 4943 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms | E | - | - | 1 | 2012 | 9400726414 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).