Media and Memory |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How do we rely on media for remembering?
In exploring the complex ways that media converge to support our desire to capture, store and retrieve memories, this textbook offers analyses of representations of memorable events, media tools for remembering and forgetting, media technologies for archiving and the role of media producers in making memories.
Theories of memory and media are covered alongside an accessible range of case studies focusing on memory in relation to radio, television, pop music, celebrity, digital media and mobile phones. Ethnographic and production culture research, including interviews with members of the public and industry professionals, is also included.
Offering a comprehensive introduction to the connections and disconnections in the study of media and memory, this is the perfect textbook for media studies students.
Von Klappentext im Buch Media and Memory (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.