Wrong turn on the information superhighwayeducation and the commercialization of the Internet
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Are students using the "information" superhighway or are they really on the "commercial" highway? This book offers a rare counterpoint to the generally rosy view of the web, showing how students are contaminated by a hyper-commercialized electronic environment and offering recommendations for taking back the internet for our schools.
In this dynamic volume, Bettina Fabos:
Von Klappentext im Buch Wrong turn on the information superhighway (2004) - Investigates the shortcomings of the multibillion-dollar project, the "Educational Challenge," to link every U.S. classroom to the information superhighway, exposing the advertising campaigns and corporate maneuvers that lured schools online.
- Explores how educators use the web in their classrooms, providing advice to help students and teachers look more critically at information provided by commercial search engines and sites.
- Features an eye-opening case study of a technologically advanced school district, illustrating how commercialization influences every aspect of students’ online research.
- Identifies solutions, such as noncommercial subject directories and the emerging digital archiving movement, as the best hope for educators to take back the internet from commercial control."
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Larry Cuban , Robert McChesney | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Internetinternet , Net NannyNet Nanny , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | CyberPatrol, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.