Reinventing the CurriculumNew Trends in Curriculum Policy and Practice
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Scotland's Curriculum for Excellence offers an example of a different approach to national curriculum development. It combines what are claimed to be the best features of top-down and bottom-up approaches to curriculum development, and provides an indication of the broad qualities that school education should promote rather than a detailed description of curriculum content. Advocates of the approach argue that it provides central guidance for schools and maintains national standards whilst at the same time allowing schools and teachers the flexibility to take account of local needs when designing programmes of education. Reinventing the Curriculum uses Scotland's Curriculum for Excellence as a rich case study, analysing the strengths and weaknesses of this approach to curriculum design and development, and exploring the implications for curriculum planning and development around the world.
Von Klappentext im Buch Reinventing the Curriculum (2013) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Eltern, Kinder, konstruktivistische Überzeugung, Lehrplan 21, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.