Cambridge Handbook of Engineering Education Research
Aditya Johri, Barbara M. Olds
,
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Cambridge Handbook of Engineering Education Research is the critical reference source for the growing field of engineering education research, featuring the work of world luminaries writing to define and inform this emerging field. Since a landmark issue of the Journal of Engineering Education in 2005, in which senior scholars argued for a stronger theoretical and empirically driven agenda, engineering education has quickly emerged as a research-driven field with an increasing quality and quantity of both theoretical and empirical work that draws on many social science disciplines, disciplinary engineering knowledge, and computing. The Handbook draws extensively on contemporary research in the learning sciences, examining how technology affects learners and learning environments, and the role of social context in learning. The Handbook is organized into six parts and thirty-seven chapters based on the research agenda from a series of interdisciplinary colloquia funded by the U.S. National Science Foundation and published in the Journal of Engineering Education in October 2006.
Von Klappentext im Buch Cambridge Handbook of Engineering Education Research (2014) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura , B. S. Bloom , Michelene T. H. Chi , Donald A. Norman | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , design thinking , Fachdidaktik , Ingenieurwissenschaft / Technikwissenschaft , kulturelles Kapital , Lernenlearning , Technikdidaktik , Wissenschaftscience , Zone of Proximal Development | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.