World Yearbook of Education 2015Elites, Privilege and Excellence: The national and global redefinition of advantage
Stephen Ball, Agnes Van Zanten, Brigitte Darchy-Koechlin
,
Teil der Reihe World Yearbook od Education |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This latest volume in the World Yearbook of Education Series focuses on educational elites and inequality, focusing particularly on the ways in which established and emergent groups located at the top of the social hierarchy and power structure reproduce, establish or redefine their position.
The volume is organized around three main issues:
Von Klappentext im Buch World Yearbook of Education 2015 (2015) The volume is organized around three main issues:
- Analysing the way in which parents, students and graduates in positions of social advantage use their assets and capitals in relation to educational strategies, and how these are different for old and new and cultural and economic elites;
- Studying how elite institutions have adapted their strategies to take into account changes in the social structure, in policy and in their institutional environment and exploring the impact of these strategies on educational systems at the national and global levels.
- Mapping the new global dynamics in elite education and how new forms of "international education" and "transnational cultural capital" as well as new global educational elite pathways shape elite students’ identities, status and trajectories.
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Globalisierungglobalization , kulturelles Kapital , ökonomisches Kapital , Schuleschool , social network analysissocial network analysis |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.