/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Mind Expanding

Teaching For Thinking And Creativity In Primary Education
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

Mind ExpandingWegerif zooms in on the most important ingredient of all in a learning-to-learn classroom culture - the kinds of talk that are allowed and encouraged - and brings together both scholarly and practical approaches in a highly fruitful and accessible way. " Guy Claxton, author of Building Learning Power, What's the Point of School? and New Kinds of Smart 'This is a thought-provoking and readable book, which makes a very good case for the importance of teaching thinking skills and encouraging creativity through dialogue. ' Professor Neil Mercer, University of Cambridge, UK, author of Words and Minds and Dialogue and Development There is growing interest in developing flexible thinking and learning skills in the primary classroom but there has been little agreement as to exactly what these skills are and how best to teach for them. This innovative book responds to that challenge with a coherent account of what thinking and creativity are and how they can be taught. Taking a 'dialogic' approach, it shows how engaging children in real dialogue is possible in every area of the curriculum and how this can lead to more reflective, considerate and creative children who are able to think for themselves and to learn creatively. Wegerif explores the success of approaches such as Philosophy for Children, Thinking Together, Dialogic Teaching and Building Learning Power. Using illustrations and activities, he explains how teaching and learning across the primary curriculum can be transformed. This book is important reading for all primary teachers and trainees who are looking for practical ideas for teaching thinking. It will also be valuable for anyone who wants to understand education and think more about what is most important in education.
Von Klappentext im Buch Mind Expanding (2010)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson , B. S. Bloom , Lyn Dawes , David R. Krathwohl , Maurice Merleau-Ponty , Seymour Papert , Steven Pinker , R. Keith Sawyer , Peter Scrimshaw , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Rupert Wegerif

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Curriculum / Lehrplancurriculum , Denkenthinking , Dialog , Geist / mindmind , Kinderchildren , Kreativitätcreativity , LehrerInteacher , Lernenlearning , Philosophiephilosophy , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local  How the Mind Works (Steven Pinker) 3, 2, 6, 8, 4, 4, 3, 6, 3, 3, 4, 2 10 8 2 411
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 5, 3, 7, 21, 2, 1, 2, 11, 3, 9, 5, 5 158 25 5 3192
1962 The Phenomenology of Perception (Maurice Merleau-Ponty) 5 1 0 0
1962 Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 60 2 0 0
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 8, 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5 342 47 5 5912
1997 local  Computers and Talk in the Primary Classroom (Rupert Wegerif, Peter Scrimshaw) 29, 6, 9, 7, 2 7 11 2 53
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 2, 5, 2, 4, 6, 9, 1, 11, 2, 5, 2, 6 73 2 6 1497
2004 local  Thinking and Learning with ICT (Lyn Dawes, Rupert Wegerif) 32, 7, 9, 5, 3 5 7 3 56
2006 local  Explaining Creativity (R. Keith Sawyer) 4, 3, 5, 1, 8, 3, 1, 1, 9, 2, 5, 2 3 6 2 284

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Mind Expanding: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 4521 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.