Modeling units of study from a pedagogical perspectivethe pedagogical meta-model behind EML
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The message is that we should concentrate on the quality of the
pedagogical design and its relationship to the possibilities of the Internet if we want to
accomplish the promises of e-learning.
Von Rob Koper im Text Modeling units of study from a pedagogical perspective (2001) In this article I will address the topic of the pedagogical design of learning experiences. Learning experiences are offered mostly in chunks, like courses. These chunks (in the next paragraph we abstract them to the concept of ‘units of study’) are the major delivery units for e-learning. From a design perspective, the course is the aggregate containing all the necessary features to make learning successful. It is at this level that educational modelling (or instructional design/learning design) takes place; it is at this level that the pedagogical models are implemented; it is this level of aggregation that is accountable for the quality of learning.
I will specifically address the analysis of pedagogical models we did in order to provide a meta-model from which we could build a notation for units of study.
Von Rob Koper im Text Modeling units of study from a pedagogical perspective (2001) I will specifically address the analysis of pedagogical models we did in order to provide a meta-model from which we could build a notation for units of study.
Bemerkungen
The title of this article could have been: Where is the learning in e-learning?
Von Rob Koper im Text Modeling units of study from a pedagogical perspective (2001) Dieser Text erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
4 Erwähnungen
- Ontologies to integrate learning design and learning content (Colin Knight, Dragan Gasevic, Griff Richards)
- Auf zu neuen Ufern! - E-Learning heute und morgen (Djamshid Tavangarian, Kristin Nölting) (2005)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- 8. Modeling CSCL-Scripts - A Reflection on Learning Design Approaches (Yongwu Miao, Andreas Harrer, Kay Hoeksema, Heinz Ulrich Hoppe)
- Überwindung von Schranken durch E-Learning - Festschrift für Rolf Schulmeister, Band 1 (Peter Baumgartner, Gabi Reinmann) (2007)
- Didaktische Arrangements und Lerninhalte - Zum Verhältnis von Inhalt und Didaktik im E-Learning (Peter Baumgartner)
Volltext dieses Dokuments
Modeling units of study from a pedagogical perspective: Artikel als Volltext (: , 404 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-01-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.