Gender issues and computerscollege computer science education in Taiwan
Tai-Sheng Fan, Yi-Ching Li
Erstpublikation in: Computers & Education 44 (2005) 285–300
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This study investigated gender differences for college computer science majors in Taiwan. Subjects were college students enrolled in five universities offering computer science programs. A total of 940 valid questionnaires were collected, including 796 males (85%) and 144 females (15%). Significant gender differences were not found for most of the College Entrance Examination (CEE) scores, prior computer experience and the prediction models of college performance. However, female students achieved significantly higher scores in CEE language component. Females were also found to outperform males in academic achievement at both the high school and college levels, including math courses. The results seem to suggest that, in Taiwan, female students who decided to enroll in the computer science programs might be more confident in their ability to compete with males in this male-dominated field, due to appropriate amount of math discipline and computer experience they gained prior to entering college.
Von Tai-Sheng Fan, Yi-Ching Li im Text Gender issues and computers (2005) Dieser Text erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Der Frauenanteil in der Informatik ist klein. |
Begriffe KB IB clear | GenderGender , ICTICT , Informatikcomputer science |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Gender issues and computers: Artikel als Volltext (: , 183 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.