School 2.0: Rethinking the Future of Schools in the Digital Age Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 3 bis 16), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
What future is there for formal schools and schooling in an increasingly digital age? Are educational technologists justified in arguing for the re-construction of school processes and practices along digital lines? Do contemporary digital technologies simply render the educational institution entirely obsolete? This chapter outlines - and then critiques - the radical forms of digital 're-schooling' and 'de-schooling' that are often argued for within current academic debates over educational technology community. Instead, the chapter argues for a more modest approach that seeks to use digital technologies to work with schools as they currently are, rather than against them.
Von Neil Selwyn im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education im Text School 2.0: Rethinking the Future of Schools in the Digital Age (2012) Despite all of the talk of technology transforming organizations and institutions, it could be argued that the organizations and institutions that relate to education have displayed less obvious evidence of change over the last few decades than those in other areas of society. In particular, many people would argue that a slow pace of change is especially evident with the “traditional" institutions of education – not least the school. In this chapter, we shall consider the significance of educational institutions in contemporary education. How can educational institutions such as the school be said to be coping with the demands of digital technology? Is there a continued need for formal institutions in education? Does digital technology in fact render the educational institution obsolete?
Von Neil Selwyn im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education im Text School 2.0: Rethinking the Future of Schools in the Digital Age (2012) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Derek E. Baird , Sonja Baumer , Matteo Bittanti , danah boyd , Rachel Cody , Allan Collins , Mercedes Fisher , Richard Halverson , Becky Herr-Stephenson , Heather Horst , Ivan Illich , Mizuko Ito , David H. Jonassen , Patricia G. Lange , Dilan Mahendran , Katynka Z. Martínez , Seymour Papert , C.J. Pascoe , L. J. Perelman , Dan Perkel , Neil Postman , Laura Robinson , Neil Selwyn , Christo Sims , Alvin Toffler , Lisa Tripp , David Warner | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?
Wie soll die Schule auf den Leitmedienwechsel reagieren? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Die heutige Schule ist auf die Bedürfnisse der Industriegesellschaft ausgerichtet
Die heutige Schule ist wie eine Fabrik der Industriegesellschaft organisiert Leitmedienwechsel-Reaktion 4: Wer redet noch von Fächern? Leitmedienwechsel-Reaktion 5: Wer redet noch von Schule? Lernargument: ICT-Einsatz fördert das Lernen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | DeschoolingDeschooling , Digitalisierung , Gesellschaftsociety , informal learninginformal learning , Lernenlearning , Neoliberalismus , Schuleschool , Sozialisation , Strukturstructure | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, formal learning, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen
- Mehr als 0 und 1 - Schule in einer digitalisierten Welt (Beat Döbeli Honegger) (2016)
- Postdigital Disconnects - The Discursive Formation of Technology in Education (Marion Mathier) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
School 2.0: Rethinking the Future of Schools in the Digital Age: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 129 kByte; : 2020-11-28) | |
School 2.0: Rethinking the Future of Schools in the Digital Age: Artikel als Volltext (: , 129 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.