Technology Integration in SchoolsRandall S. Davies, Richard E. West
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 841 bis 853), 2014
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Zusammenfassungen
It is commonly believed that learning is enhanced through the use of technology and that students need to develop technology skills in order to be productive members of society. For this reason, providing a high quality education includes the expectation that teachers use educational technologies effectively in their classroom and that they teach their students to use technology. In this chapter we have organized our review of technology integration research around a framework based on three areas of focus: (1) increasing access to educational technologies, (2) increasing the use of technology for instructional purposes, and (3) improving the effectiveness of technology use to facilitate learning. Within these categories, we describe findings related to one-to-one computing initiatives, integration of open educational resources, various methods of teacher professional development, ethical issues affecting technology use, emerging approaches to technology integration that emphasize pedagogical perspectives and personalized instruction, technology-enabled assessment practices, and the need for systemic educational change to fully realize technology´s potential for improving learning. From our analysis of the scholarship in this area, we conclude that the primary benefit of current technology use in education has been to increase information access and communication. Students primarily use technology to gather, organize, analyze, and report information, but this has not dramatically improved student performance on standardized tests. These findings lead to the conclusion that future efforts should focus on providing students and teachers with increased access to technology along with training in pedagogically sound best practices, including more advanced approaches for technology-based assessment and adaptive instruction.
Von Randall S. Davies, Richard E. West im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Technology Integration in Schools Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
6 Erwähnungen
- Digital Media Adoption in Schools - Bottom-Up, Top-Down, Complementary or Optional? (Dominik Petko, Nives Egger, Andrea Cantieni, Barbara Wespi) (2015)
- The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology Integration - A Structural Equation Model (Dominik Petko, Doreen Prasse, Andrea Cantieni) (2018)
- Schulblatt Thurgau 2/2018 (2018)
- Die Schule der Zukunft und der Sprung ins digitale Zeitalter - Wie sieht eine zukunftsfähige Lernkultur aus, in der die Nutzung digitaler Technologien eine Selbstverständlichkeit ist? (Dominik Petko) (2017)
- Quo vadis TPACK? - Scouting the road ahead (Dominik Petko) (2020)
- Überzeugungen von Lehrpersonen zu digitalen Medien - Eine qualitative Untersuchung zu Entstehung, Bedingungsfaktoren und typenspezifischen Entwicklungsverläufen (Daniela Knüsel) (2020)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
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Technology Integration in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 304 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.