Media Computation and Contextualized Computing Education

Zusammenfassungen


As of Fall 1999, every undergraduate student at Georgia Tech had to take a course in computer science that included programming [123]. The story of how we made that work provides insights into how to provide computing education at the undergraduate level that meet learners’ needs and goals, even when those goals are not professional software development. Increasingly, non-computing undergraduate students need to learn about computing, but that requires a different approach from what we offer our computing undergraduate students.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.