Exploring Learning Analytics for Computing EducationDaniel Olivares
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 271 bis 272), 2015
|
|
Zusammenfassungen
Student retention in STEM disciplines is a growing problem. The number of students receiving undergraduate STEM degrees will need to increase by about 34% annually in order to meet projected needs [6]. One way to address this problem is by leveraging the emerging field of learning analytics, a data-driven approach to designing learning interventions based on continuously-updated data on learning processes and outcomes. Through an iterative, user-centered, design approach, we propose to develop a learning dashboard tailored for computing courses. The dashboard will collect, analyze, and present learning process and outcome data to instructors and students, thus providing an empirical basis for automated, teacher-initiated, and learner-initiated interventions to positively influence learning outcomes and retention. Through a series of mixed-method empirical studies, we will determine what data should be made available to instructors, how that data can be best displayed, how effective teaching interventions can be fashioned from the data, and how such interventions affect student grades and persistence in introductory computing science courses.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , learning analyticslearning analytics |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Exploring Learning Analytics for Computing Education: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1274 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.