A role-based analysis model for the evaluation of novices' programming knowledge developmentPauli Byckling, Jorma Sajaniemi
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 85 bis 96), 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The development of high level programming knowledge is not well known and there are no direct techniques to evaluate and measure it. Measurement of programming skills is mostly based on the evaluation of programs written by students but the final programs do not reveal the correctness of students' mental models of programming concepts. This paper presents a new analysis model that can be used to evaluate students' mental models based on their program writing protocols with three different measures. The analysis model is based on the concept of roles of variables and extends the methodology of Rist's theory of schema expansion in programming but has a better coverage and is more finely grained than Rist's model. This paper also reports a study in which the applicability and the general validity of the model was studied by following the emergence of novice students' programming knowledge during their first programming course. The results suggest that the model is generally applicable for analyzing programming knowledge in novice level and that the three measures can be applied when focusing on different aspects of this knowledge.
Von Pauli Byckling, Jorma Sajaniemi im Konferenz-Band ICER 2006 im Text A role-based analysis model for the evaluation of novices' programming knowledge development (2006) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Programmierenprogramming |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
1 Erwähnungen
- WiPSCE '20 - Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Germany, October 28-30, 2020 (Torsten Brinda, Michal Armoni) (2020)
- High-school students' mastery of basic flow-control constructs through the lens of reversibility (Claudio Mirolo, Cruz Izu, Emanuele Scapin) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A role-based analysis model for the evaluation of novices' programming knowledge development: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 191 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.