Collaboration across the curriculuma disciplined approach todeveloping team skills
Ben Coleman, Matthew Lang
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2012 (Seite 277 bis 282), 2012
|
|
Zusammenfassungen
Improving communication and collaborative skills of computer science students has been a priority in the community for some time. We present our philosophy, collaboration across the curriculum, which moves beyond existing individual courses or course units to teach collaboration skills in a pervasive manner. In our approach, concepts are introduced and skills are developed throughout the computer science curriculum---from CS1 to a capstone experience. Students are provided with opportunities to exercise skills in reflective environments that eventually mirror real-world experiences, and technical course content is not compromised.
We argue for this system and provide details about how collaboration across the curriculum is accomplished at a small liberal arts college.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Andrew Begel , Leo F. Denton , Stan Kurkovsky , Dawn McKinney , Jakki Sheridan-Ross , Beth Simon | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CommunityCommunity , Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Kommunikationcommunication , problem-based learningproblem-based learning , Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatikunterricht in der Schule, Lehrplan 21 |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Collaboration across the curriculum: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 356 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.