Creative Coding as Compost(ing)Tomi Slotte Dufva
Zu finden in: Post-Digital, Post-Internet Art and Education (Seite 269 bis 283), 2021
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Zusammenfassungen
This chapter focuses on creative coding practices within a university-level art education context. Drawing from earlier literature and combining it with current research, the chapter takes a feminist approach to creative coding and examines the importance and possibilities of different code-related art educational practice in the post-digital world(ing)s. The chapter discusses how post-digital takes place and uses compost as a metaphor to look at post-digital art education practices. More specifically, it introduces three examples from courses taught at Aalto University that together form the digital compost: humus, care, and waste. The chapter closes with the discussion on further feminist approaches within post-digital within art education.
Von Tomi Slotte Dufva im Buch Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021) im Text Creative Coding as Compost(ing) Dieses Kapitel erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Computer, Datenschutz, Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument gelesen.