Constructive Interaction on Collaborative Programming Case Study for Grade 6 Students Group
Sayaka Tohyama, Yoshiaki Matsuzawa, Shohei Yokoyama, Teppei Koguchi, Yugo Takeuchi
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 589 bis 598), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Recent learning sciences have revealed some of the mechanisms of how people learn through interactions in collaborative educational settings. In this research, we tried to capture the nature of constructive interaction by in-depth qualitative analysis of the discourse in a programming learning environment. The analyzed group was comprised of three female students, all in the sixth grade, who engaged in making an animation using Scratch. However, they had trouble with their object modelling during the task. Through their problem-solving procedure, the students attempted externalizations of their solution ideas, and these interactions promoted their understanding of the problem through the iterative process of each individual. Working collaboratively, the three students used various procedures to solve their shared object-modelling problems.
Von Sayaka Tohyama, Yoshiaki Matsuzawa, Shohei Yokoyama, Teppei Koguchi, Yugo Takeuchi im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Constructive Interaction on Collaborative Programming Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Kent Beck , Stefania Bocconi , Augusto Chioccariello , Giuliana Dettori , Katja Engelhardt , Anusca Ferrari , Adele Goldberg , Idit Harel , Alan Kay , D. Midian Kurland , Seymour Papert , Roy Pea , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Constructive Interaction on Collaborative Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1767 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.