Student Retention Towards Defining Measures for Improved Quality of Teaching and Learning in the First Year of Computer Science Studies
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 640 bis 647), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
At the Faculty of Computer Science at the TU Wien, Vienna, Austria, the studies of computer science (CS) face two issues in the first year: a gender gap and a high student dropout rate. In order to tackle these problems, the faculty has set up a project called START Informatics to analyse the status quo, to identify potential pitfalls, to take actions and to develop measures to improve the quality of the first year of CS studies. Therefore, we will first examine the current situation in teaching with a mixed methods approach comprising lecture observations, student and teacher interviews and a large-scale questionnaire for first year students. As a result, the objective of the project is to describe recommendations and measures to improve the learning and teaching experience with a focus on student retention and potential gender issues.
Von Bernhard Standl, Elisabeth Wetzinger, Gerald Futschek im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Student Retention Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Student Retention: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 582 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.