/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom

Zuzana Tkáčová, Ľubomír Šnajder, Ján Guniš
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 68 bis 79), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics Inquiry-based learning in Slovak schools is still considered to be an innovative approach to teaching based on the active exploration of new knowledge by pupils themselves. It allows deeper involvement of pupils in the learning process, encourages motivation and differentiation with respect to individual learning preferences, creates space for pupils to develop cooperation and communication skills. Inquiry is a natural cognitive process for pupils, but its wider application is mostly in biology, chemistry or physics classrooms, while computer science in Slovak schools is still dominated by instructive teaching strategies. In the frame of the National project IT Academy we have focused on different fields of the computer science curriculum and we have implemented the 5E instructional model as an inquiry-based learning approach in 40 primary school lessons and 40 secondary school lessons. We provide teachers with complete lesson plans, including worksheets, supplementary work files and materials, or reference materials. These educational materials are being tested by teachers in Slovak schools. For both primary and secondary school teachers, we organize also professional development courses on innovative teaching strategies in the computer science classroom to make it easier for them to implement these new classroom learning practices. This paper presents the results of a survey on teachers’ perception, attitudes, experiences, misconceptions and barriers to inquiry-based teaching strategies in computer science classrooms as the classroom teacher plays a key role in the successful implementation of these new learning strategies. Our research investigates how different factors affect teachers when considering the inquiry-based learning and its successful implementation in computer science classrooms highlights two major underlying factors, the teacher’s personal contribution factor and a factor representing a collection of the teacher’s readiness and teaching skills, which are further discussed.
Von Zuzana Tkáčová, Ľubomír Šnajder, Ján Guniš im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jiří Vaníček

Begriffe
KB IB clear
Chemiechemistry , Entdeckendes Lerneninquiry learning , Fehlvorstellungen / misconceptions , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , LehrerInteacher , Motivationmotivation , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 4, 2, 8, 17, 2, 2, 9, 2, 7, 6, 5, 2 22 159 2 707
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2015 local web  Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach (Jiří Vaníček) 11, 18, 7, 3, 6, 16, 15, 6, 12, 12, 6, 15 2 19 15 983

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 843 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.