Pre-service Teachers’ Developing Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Beliefs on the Use of Technology in the K-12 Mathematics Classroom: A Review of the LiteratureHelen Crompton
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 239 bis 250), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
In mathematics classrooms, technology allows students to reorganize and re-visualize concepts, yet many teachers are choosing not to use technology in their classrooms. This begs the question as to why technology is not being used: Do teachers lack the ability to use the technology, or do they not believe it is effective in the mathematics classroom? This review of literature examines the development of preservice teachers’ (PST’s) TPACK and changes in beliefs from PST preparation experiences. The findings of this review indicate that preservice teachers develop TPACK skills as they progress through the teacher education programs, which also lead to a more positive stance toward the use of technology for mathematics.
Von Helen Crompton im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Pre-service Teachers’ Developing Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Beliefs on the Use of Technology in the K-12 Mathematics Classroom: A Review of the Literature Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Content Knowledge, Digitalisierung, Lernen, Pedagogical Knowledge, Schule, Technological Content Knowledge (TCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Pre-service Teachers’ Developing Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Beliefs on the Use of Technology in the K-12 Mathematics Classroom: A Review of the Literature: Artikel als Volltext @ Springer (: , 229 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.