Inside or between devicesThe internet in the mind of primary school children
Luca Botturi, Loredana Addimando
Erstpublikation in: International Journal of Child-Computer Interaction · February 2025
|
![]() |

Zusammenfassungen
Understanding primary school children’s mental models of the internet is fundamental to develop sound and
effective internet education approaches. In this study we analyze a dataset of 386 drawings of the internet by 4thgraders (8–9 years old) from Southern Switzerland, enriched with socio-demographic data. Analysis identified 4
main clusters of mental models, confirming that the internet, despite being frequently used, is poorly known to
children. The internet is represented as something invisible or undefined among or inside mobile devices and is
often associated with digital products brands. Some findings differ from previous studies. Mental models of the
internet and perceived internet-related risks seem to be independent from socio-demographic characteristics,
internet experience and school performance, but seem to be more homogeneous when considering single school
classes. Educational implications are discussed.
Von Luca Botturi, Loredana Addimando im Text Inside or between devices
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Parvaneh Babari , Jael Bernath , William F. Brewer , Martina Conti , D-EDK Deutschschweizer Erziehungsdirektorenkonferenz , Ira Diethelm , Beat Döbeli Honegger , Peter Edelsbrunner , Steffen Friedrich , Mike Greyling , Michael Hielscher , Céline Külling , Eva Marinus , Marc Prensky , Hermann Puhlmann , Patricia Skirgaila , Daniel Süss , Lilian Suter , Andrew Thatcher , Stella Vosniadou , Bettina Waldvogel , Gregor Waller , Isabel Willemse , Stefan Zumbrägel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Internet ≠ WWW | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Digital NativesDigital Natives
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Computer, Digital Immigrants, Eltern, Fehlvorstellungen beim Programmieren, LehrerIn, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.