Information VisualizationPerception for Design
|
Zusammenfassungen
This book explores the art and science of why we see objects the way we do. Based on the science of perception and vision, the author presents the key principles at work for a wide range of applications--resulting in visualization of improved clarity, utility, and persuasiveness. The book offers practical guidelines that can be applied by anyone: interaction designers, graphic designers of all kinds (including web designers), data miners, and financial analysts.
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Paul Ekman |
Begriffe KB IB clear | Designdesign , Informationinformation , information visualizationinformation visualization |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | knowledge visualization |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
17 Erwähnungen
- Knowledge Visualization (Martin Jürg Eppler, Remo A. Burkhard) (2004)
- Learning from Architects - The Difference between Knowledge Visualization and Information Visualization (Remo A. Burkhard) (2004)
- Tube Map - Evaluation of a Visual Metaphor for Interfunctional Communication of Complex Projects (Remo A. Burkhard) (2004)
- Strategy Visualization - A New Research Focus in Knowledge Visualization and a Case Study (Remo A. Burkhard) (2005)
- Tube Map Visualization - Evaluation of a Novel Knowledge Visualization Application for the Transfer of Knowledge in Long-Term Projects (Remo A. Burkhard, Michael Meier) (2005)
- Effects of tiled high-resolution display on basic visualization and navigation tasks (Robert Ball, Chris North) (2005)
- Knowledge and Information Visualization - Searching for Synergies (Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller) (2005)
- 13. Towards a Framework and a Model for Knowledge Visualization - Synergies Between Information and Knowledge Visualization (Remo A. Burkhard) (2005)
- Knowledge Visualization - The use of complementary visual representations for the transfer of knowledge. A model, a framework, and four new approaches (Remo A. Burkhard) (2005)
- Semantic Web - Wege zur vernetzten Wissensgesellschaft (Tassilo Pellegrini, Andreas Blumauer) (2006)
- Knowledge Visualization - Die nächste Herausforderung für Semantic Web Forschende? (Remo A. Burkhard)
- Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms (Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach) (2007)
- Software Studies - A Lexicon (Matthew Fuller) (2008)
- The Risks of Visualization - A Classification of Disadvantages Associated with Graphic Representations of Information (Sabrina Bresciani, Martin Jürg Eppler) (2008)
- Shaping the Display of the Future - The Effects of Display Size and Curvature on User Performance and Insights (Lauren Shupp, Christopher Andrews, Margaret Kurdziolek, Beth Yost, Chris North) (2008)
- Visual Complexity - Mapping Patterns of Information (Manuel Lima) (2011)
- Code/Space - Software and Everyday Life (Rob Kitchin, Martin Dodge) (2011)
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- 4. Innovation und Trends für Mobiles Lernen (Marcus Specht, Marco Kalz, Dirk Börner)
- The Data Revolution (Rob Kitchin) (2014)
Co-zitierte Bücher
Ein Bild ist mehr als ein Bild
Visuelle Kompetenz in der Multimedia-Gesellschaft
(Christian Doelker) (1997)Wie japanische Unternehmen eine brachliegende Ressource nutzbar machen
(Ikujiro Nonaka, Hirotaka Takeuchi) (1995)Wie Unternehmen ihre wertvollste Ressource optimal nutzen
(Gilbert Probst, S. P. Raub, Kai Romhardt) (1999)Readings in Information Visualization
Using Vision to Think
(S. Card, J. Mackinlay, Ben Shneiderman) (1999)Wissenskommunikation in Organisationen
Methoden, Instrumente, Theorien
( Martin Jürg Eppler, Rüdiger Reinhardt) (2004)The Principles of Gestalt Psychology
(Kurt Koffka) (1935)Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.