Zusammenfassungen

This accessible guide helps teachers to integrate effective, research-backed strategies for learning into their classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make evidence-based judgments instead of relying on intuition, and how to apply findings from cognitive psychology directly to the classroom.
Including real-life examples and case studies, FAQs, and a wealth of engaging illustrations to explain complex concepts and emphasize key points, the book is divided into four parts:
- Evidence-based education and the science of learning
- Basics of human cognitive processes
- Strategies for effective learning
- Tips for students, teachers, and parents.
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software, Digitalisierung, Eltern, Kinder, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
![]() | nderstanding How We Learn: Gesamtes Buch als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Understanding How We Learn: Gesamtes Buch als Volltext (![]() |
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.