Zusammenfassungen

Discussing the educational landscape of a pandemic and post-pandemic world, the book describes how digitalization changes the media foundation of learning and teaching. It further raises questions of how we could think about Bildung in a digitalized world, how Bildung-based online teaching and learning can be implemented, and whether it is possible to understand Bildung and ist emphasis on individual freedom and self-determination as a counter-concept to digital surveillance capitalism.
The book will appeal to academics, researchers, and postgraduate students in the fields of digital learning, educational theory, and media education.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Dieter Lenzen , Niklas Luhmann , Daniel Schiller | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, DigComp
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | DigComp 2.0, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.